Van Rotorua naar Whitianga + dag 1 Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu Van Rotorua naar Whitianga + dag 1 Whitianga - Reisverslag uit Whitianga, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu

Van Rotorua naar Whitianga + dag 1 Whitianga

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg jip

14 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Whitianga

Gistermorgen vroeg met onze Maori gaan golfen op zijn golfbaantje, een 9 holes baan. Geen bijzondere baan maar het is wel leuk om samen met hem te spelen. De golfbaan ligt aan de rand van een bos. In dat bos heeft zijn Maori-stam het eigendom van een waterbron/beekje. Heel enthousiast neemt hij je mee en verteld hij zeer gepassioneerd over dit gebied. We hebben water gedronken uit de bron. Volgens hem is het regenwater dat via de berg in de bodem terecht komt. Vervolgens blijft het 50 tot 100 jaar ondergronds alvorens het via de "bron" weer naar boven komt en waarmee het beekje/riviertje gevormd wordt. Het was echt heerlijk water en het zag er heel erg helder uit. Na het golfen, mijn eigen handicap kunnen spelen, nog even langs een paar verenigingsgebouwen van zijn stam. Eenmaal thuis gekomen even snel douchen en de auto inpakken. Chantal had alle koffers al gepakt. Nog even met de Maori op de foto en op naar Whitianga. Prima verblijf, op het terrein van de mensen welke niet thuis waren. Zij waren op een cruise en hadden iemand anders ingehuurd om op hun huis te passen, en zij kon direct ons ontvangen e.d. Het huisje ligt vlakbij een baai met een klein strandje. We hebben hier direct even gekeken of Jip hier lekker zou kunnen spelen. De volgende morgen op weg naar de Cathedral Cove. Een rots met een soort poort erin. Bij hoogwater kun je eronder kajakken en bij laagwater kun je er onderdoor lopen. Daarna verder naar Hot Water Beach. Op het strand is een rots, welke diep onder de grond ligt, die zo'n 170 graden warm is. Deze warmte straalt door het zand naar de oppervlakte en aan het oppervlak moet het zo'n 60 graden zijn. Komen wij daar aan, is het hoogwater. Dus zie en merk je daar niets van. Wel lekker even gezeten totdat we opeens een heleboel dolfijnen zagen zwemmen. Jip had er maar even oog voor en ging verder met zijn emmer en schep, maar Chantal heeft ze een hele tijd gevolgd via het strand. Natuurlijk ook even lekker in de grote golven gedoken. En wij waren niet de enige. Ook waren er diverse surfers. We besloten om morgen echt gebruik te gaan maken van het hete water. Op onze weg terug naar de auto was het water al weer aan het zakken en kon je op de bewuste plek al goed voelen dat het echt warm zou worden. Bij de "tentjes" op de parkeerplaats kon je een schep huren. En je zag inderdaad diverse mensen aankomen met een schep. Voor ons morgen dus. Thuis even lekker gedoucht en op weg naar het voetveer. Het voetveer heeft ons in Whitianga gebracht, wij slapen net buiten het stadje. We hebben even lekker door een paar straatjes gedrenteld en zijn toen met z'n drieën lekker uit eten geweest. Het valentijnsdiner. Eenmaal terug thuis had Jip een ongelukje gehad, niet in zijn broek, maar met de hond. Hij was in zijn hand gebeten. Gelukkig geen grote wond ofzo maar voor de zekerheid toch maar even gebeld met de huisarts in Nederland. We konden het gelukkig af met zelf ontsmetten en een vochtig verbandje. Morgen even checken en dan hopelijk alles in orde, anders alsnog naar de plaatselijke dokter. Welterusten voor ons en voor jullie DENK EN DOE AAN VALENTIJNSDAG.