Wai-o-tapu, Luge en mini golf - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu Wai-o-tapu, Luge en mini golf - Reisverslag uit Rotorua, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu

Wai-o-tapu, Luge en mini golf

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg jip

12 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Rotorua

Vanmorgen toch maar besloten om het programma iets aan te passen. Als eerste op weg naar Wai-o-tapu, een actief thermisch gebied. In dit gebied kunnen wij maar een gedeelte bewandelen maar het is zeker niet minder interessant. Het ruikt hier op sommige plaatsen naar rotte eieren en soms nog erger. Uit de grond komt stoom opzetten en de stenen kleuren giftig geel. Nee nee, dit is geen science fiction maar Wai-o-tapu. We hebben ongeveer 2 uur rond gewandeld in dit gebied en Jip kon het prima bijbenen. Of hij begreep wat hier allemaal aan de hand was weet ik niet maar voor mijzelf was het ook al lastig. Hoe kun je hier op nog geen 2 meter afstand staan van een natuurlijke geiser welke een hoop warme prut naar buiten spuwt??. De foto's kunnen misschien iets verduidelijken. Na afloop even langs ons huisje om wat te eten en toen naar de Luge. Jip was er helemaal klaar voor. De vorige keer, in Queenstown, hebben we 5 afdalingen gedaan. Op de vraag: hoeveel afdalingen gaan we deze keer doen? Antwoordde hij: 6 keer. Vol enthousiasme ging hij als een speer naar de gondel en hebben we weer heel veel lol gehad. De afdalingen hier waren gevarieerder en langer dan in Queenstown. Daarna nog naar de minigolf. Jip zou volgens mij wel iedere dag willen minigolfen. Hij is heel het rondje erg enthousiast en wordt ontzettend boos als het afgelopen is. Morgen waren we van plan om vroeg naar het volgende adres te rijden maar daar komt wat vertraging opzetten. De Maori, welke zijn cottage aan ons verhuurd, heeft mij uitgenodigd om op zijn baantje te komen spelen. Dit aanbod mocht ik niet afslaan. Dus morgen iets later op weg naar Whitianga

• 12 Februari 2013 - 22:12

Esther:

Hoi, hoi,

Nou, ben weer bijgelezen, maar klinkt allemaal super gaaf!!!
    Had al tegen Joer verteld dat ik de kust in Californie erg op die van Nieuw Zeeland vond lijken.
    Dus dat filmpje van Sander was helemaal top, kon ik het hem gelijk even laten zien.
    Geniet nog maar lekker, hier is het maar koud, en dan ook echt koud, bbrrrr.
    Van mij mag het weer zomer worden.
    Veel plezier nog,
    Dikke kus voor allemaal,

Liefs van mij en mijn mannen

• 13 Februari 2013 - 08:15

Jeroen:

sander

jij golf meer als wij hier

• 13 Februari 2013 - 13:09

Tante Charlotte:

Dag lieve Jip!

In je groene t-shirt en groene klompen lijk je op de Alkmaarse Edje Doperwtje! Alleen nog een gitaar en liedjes zingen en je bent het kleine broertje van Edje.
    En volgende keer als je komt logeren gaan we gewoon weer naar de kinderboerderijen, jij bent voor de kippen en de schapen niet meer bang! Dan zullen de geitjes en konijnen ook wel meevallen :-)

En natuurlijk lieve Chantal en Sander, wat een sportievelingen zijn jullie, zoveel golfen, rodelen, klimmen, zwemmen enz enz..
    En allemaal zo lekker gekleurd van de zon!

Hier in Noord Holland waait een straffe oostenwind en we maken ons weer op voor een sneeuwbui die ze morgen verwachten..lang leve de files op mijn vertrouwde A9! Gelukkig kan ik beetje opwarmen bij de zonnige foto's op dit blog.

En Jip, vanmorgen vroeg zat Tiesto weer aan de deur, die dacht tante Charlot is wakker, ik ga kijken of ik binnen op de poef kan slapen. Helaas..tante Charlot moest gaan werken, dus is Tiesto vast bij een andere buurvrouw gaan zitten miauwen :-)

Liefs,
    Charlotte

• 13 Februari 2013 - 17:52

Marian:

Hallo nep maori's

Wat hebben jullie het heerlijk zo met elkaar en wat maken jullie leuke reisverslagen.
    Jip heeft het ook goed naar zijn zin een echte avonturier. Je ziet het op de foto's hoe hij straalt, lekker mannetje is het toch.
    Wat is dat indrukwekkend die natuurlijke geisers bij wai-o-tapa maar die geur van rotte eieren blijven wel lang in je neus hangen. Ook vonden wij dat je het in Rotorua ook nog rook omdat daar ook geisers zijn bij dat maori dorp.
    Gaaf dat Sander gaat golfen met de maori waar jullie het cottage van huren.
    Hier is het koud en guur dus geniet maar lekker.

Groetjes Marian