Hokitika, Awatuna - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu Hokitika, Awatuna - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu

Hokitika, Awatuna

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg jip

31 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Gistermorgen rond 9 uur weggegaan van de farm. Dit was lastig, Jip wilde liever blijven en de mensen van de farm hadden blijkbaar veel plezier van hem gehad want zij wilden perse nog een paar foto's van ons maken. De lange rit die we voor de boeg hadden begon prima en werd gelukkig ook niet slechter. Goed weer, zeer mooie afwisselende omgeving. Haarspeldbochten, bruggen met 1 rijbaan, langere stukken waar je even flink gas kon geven. Van alles wat. En dan natuurlijk ook de beide gletsjers bezoeken. Fox en st. jozef, waardoor we ook even een loopje hadden en niet alleen maar in de auto hoefden te zitten. We hebben de gletsjers niet tot 500 meter genaderd, zoals dat wel zou kunnen met echt goede wandelschoenen en voldoende wil, maar we hebben wel gestaan (en gepootjebaait) waar de gletsjer in de winter reikt. Mooi om te zien, mooi om mee te maken. Als je dan foto's ziet van "vroeger" dan zie je wel dat er iets verandert op onze aarde. Omstreeks 18 uur aangekomen bij onze nieuwe verblijf in Awatuna. Mooi gelegen tussen de bossen en de door henzelf aangelegde tuin met veel varens, palmen etc. Het beddengoed was prima maar het zitje en keukentje was wel wat simpel.

Vandaag zaten we voor het eerst deze vakantie echt aan de ontbijttafel. En ook nog wel om 8.15. Lekker ontbeten, kleine rondleiding gehad van de eigenaar (onder andere zijn verzameling oude auto's bekeken) en rond 9.45 op weg naar de Pancake Rocks. Deze rotsen waren gevormd door allerlei lagen "limestone" waardoor je inderdaad met een beetje fantasie kon spreken over op elkaar gestapelde pannenkoeken. In de restaurantjes rondom de parkeerplaats kon je natuurlijk pancakes bestellen maar dat hebben we niet gedaan. We zijn verder naar het noorden gereden, tot aan Westport. Daar was een zeeleeuwenkolonie te zien. Eenmaal daar aangekomen hebben we inderdaad een stuk of 10 van die beesten gezien. Leuk hoor maar in de deurentuin kun je ze van dichterbij bekijken. Op de terugweg zijn was langs Shanty Town gegaan. Een soort openluchtmuseum terug in de tijd. Rondom de tijd dat er in dit gebied nog veel goud werd gedolven. Leuk om te zien maar een beetje vergane glorie. Al met al was het weer tegen vijven en gingen we maar weer eens huiswaarts. Vanavond op tijd naar bent, we gaan morgen helemaal naar de oostkust, we zitten nu aan de westkust, naar het plaatsje Kaikoura. In Kaikoura moeten we zien te regelen dat we met een boot meekunnen om "sperm whales en killer whales" te spotten. Oh ja Jip is vandaag ook eindelijk naar de kapper geweest, voor het luttele bedrag van € 6,50

• 31 Januari 2013 - 11:07

Jeroen:

je neefje moet vandaag ook voor het eerst naar de kapper denk niet dat dit maar 6.50 kost

• 31 Januari 2013 - 11:30

Oma En Opa Van Marion:

Ik denk dat jullie volgend jaar een boerderijvakantie (in Duisland/Oostenrijk) gaan boeken (kan Jip zich uitleven bij de lammetjes, kippen, varkens etc).

• 31 Januari 2013 - 18:07

Aafke:

Hallo C S en Jip,wat geweldig allemaal en leuk om het volgen. Ik moest vandaag terug komen in het Ikazia, en gelijk even bij Wim geweest.Nou kreeg weer praatjes hoor,hadden aan de tompoezen gezeten ik ook nog een jaja v d Hema,echt lekker.Mensen nog veel plezier he.

• 31 Januari 2013 - 19:02

Marian Glerum:

Hallo luitjes

Ik weet zeker dat jullie die walvissen gaan zien en misschien ook wel een school dolfijnen. Het zijn mooie boten en als je die staart omhoog ziet komen is het fantastisch en geloof je niet dat het waar is.
    Fijn dat Jip er weer netjes geknipt bijzit hihi. Wel knap van hem dat hij dit allemaal goed ondergaat dankzij julie natuurlijk. Lekker ventje is het toch!

Groetjes Marian