helikopter, jetboat en schapen scheren - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu helikopter, jetboat en schapen scheren - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu

helikopter, jetboat en schapen scheren

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg jip

29 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Makarora

Vanmorgen hebben we lekker kunnen uitslapen, was wel nodig want het was voor ons een beetje een onrustige nacht. Allemaal hadden we een beetje liggen spoken. Mede doordat Jeroen ons nog even belde om te vertellen dat de operatie van Wim goed was verlopen. Dat was wel fijn want Chantal had daarvoor wel naar gedroomd. Voor degenen die het niet weten, Wim heeft een nieuwe knie gekregen. We zijn omstreeks 11.30 naar het "gehuchtje" gereden waar we internet tot onze beschikking hadden. De laatste zaken op internet gechecked, op naar de overkant van de straat. Daar was het boekingskantoor/reisbureau voor de trip die wij gingen maken. Met een helicopter over het national aspiring park vliegen. Jip en ik vonden het reuze spannend, Chantal was wel erg enthousiast maar die heeft na haar heldendaad van eergisteren totaal geen angst meer. Bij mij was dit anders. Ik ging achterin zitten zodat Chantal en Jip naast de piloot konden zitten. Er zou nog 1 iemand naast mij kunnen zitten maar deze plaats was bezet, door een boodschappenmand. Ja echt. Tijdens onze tour moesten we ook nog even wat boodschappen brengen bij een huisje midden tussen de bergen in, in een dal. Het uitzicht was schitterend: mooie bossen, steile rotspartijen, mooie riviertjes, watervalletjes en sneeuw. En in die sneeuw een paar bokken, steenbokken of berggeiten. Iets dergelijks in ieder geval. Elke rare beweging die de helicopter maakte was voor mij een reden om de " sissibars" goed vast te pakken. Pas na een tijdje was ik over de spanning heen. Maar ondanks dit alles vond ik het wel prachtig, net als Jip en Chantal. Ergens in het dal zouden we gedropt worden voor een wandeling van ongeveer 3,5 uur. Dat vonden wij geen goed idee. Dus hadden wij al eerder afgesproken dat wij op een ander punt gedropt zouden worden. Wij hadden geen zin om met Jip die tijd te wandelen, het was een graad of 34. Dus werden wij gedropt bij de plaats waar de jetboat ons kwam oppikken. Samen met 2 andere mensen welke wel hadden gelopen werden we teruggebracht via de rivier naar het gehuchtje. Tijdens deze racepartij maakte de boot natuurlijk scherpe bochten, en driften we soms spectaculair langs de overs van de rivier, tot 2 x toe een 360. Jip wilde graag nog harder. Net als met de boot van Opa. Aangekomen bij het eindpunt werden we met een busje naar het gehuchtje gebracht. Vandaar uit zijn wij verder gereden naar de Blue Pools, een gebied waar 2 stromingen samen komen waar Chantal en Jip even heerlijk hebben afgekoeld. Ik vind het maar niks, water van een graad of 10. Ja om te drinken maar niet om in te pootje baden. Ondanks de paar beten van de zandvliegen was ook dit avontuur weer erg geslaagd. Terug op de farm heb ik een heerlijk ijsje gegeten. 's Avonds na het eten hadden we nog een spannende date: met een paar schapen, we gingen ze scheren. Willie, een van de boeren, deed er eerst 1 voor tot iets over de helft, het laatste stuk heb ik afgemaakt. Daarna heeft Chantal ook een stukje geschoren van een ander schaap. Jip heeft wel een stukje gekeken maar hij was het na een tijdje wel beu en had meer plezier met zijn vliegtuig. De andere mensen welke ook op de farm verbleven kwamen wel kijken maar hebben niet geprobeerd om te scheren. Jammer voor hun , wij vonden het ontzettend leuk. Jammer dat we morgen verder trekken, Jip wil graag nog een paar dagen blijven maar helaas kan dit niet.

Morgen een trip van ongeveer 360 kilomter door de bergen naar de westkust, Hokitika.

P.S. we hebben van de laatste dagen nog wat extra foto's erop gezet en wij lezen de diverse reacties met veel plezier!!

• 29 Januari 2013 - 21:56

Natasja:

Hallo Sander, Chantal en jip

Wat een geweldige dingen maken jullie mee, lees met plezier jullie verhalen.

Een dikke knuffel voor jip

Gr.
    Natasja

• 29 Januari 2013 - 22:42

Esther :

Hoi, hoi,
    Nou, ben weer bijgelezen!!
    Wauw, wat een super gave reis hebben jullie. En wat doen jullie leuke dingen.
    Ziet er echt top uit.
    Als je weer ergens ben waar je weer goede verbinding heb spreken we elkaar wel weer,
    Heel veel plezier,
    xxx van ons allemaal

• 30 Januari 2013 - 08:28

Jeroen:

lekker he als jip niet zo ver kan lopen

• 30 Januari 2013 - 09:06

Rob En Mirjam:

Ook wij lezen nog steeds met veel plezier jullie ervaringen. Wat leuk dat jullie het zo na jullie zin hebben.
    Ook de foto's zijn enorm leuk om te bekijken
    Volgens mij eet Sander op dit moment de meeste ijsjes, die zie ik regelmatig voorbij komen namelijk en knap van Jip en Chantal dat ijskoude water in te gaan, brrrrr en wat een waaghalsen zijn het, leuk hoor
    Veel plezier nog verder en we blijven jullie uiteraard volgen
    veel liefs van Rob en Mirjam

• 04 Februari 2013 - 11:13

Lydia Van Vugt :

geweldig o o o wat prachtig al die foto s en wat een leuke dingen doen jullie superrrrr
    heb niet iedere x alles gelezen maar wat een enorme ervaringen doen jullie op !!!
    nog veel plezier !! dikke kusssssssssssssss voor Jip !!