Queenstown / Makarora - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu Queenstown / Makarora - Reisverslag uit Makarora, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu

Queenstown / Makarora

Door: Chantal

Blijf op de hoogte en volg jip

27 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Makarora

We waren gebleven op zaterdagmiddag. Na ons raft avontuur, zijn we 's-middags nog even bij de plaatselijke golfbaan geweest en na een paar boodschapjes en een nieuwe zwembroek voor Jip, eten in het hotel en na de damesfinale tennis naar bed. Zondagochtend opgestaan en inpakken, want het was weer tijd voor een kleine verhuizing, uitgechecked en toen op naar de gondel, ja want ik ging paragliden. Sander en Jip hebben mij afgezet en met knikkende knieën ging ik naar boven. Boven even doorgebeld, welke kleur parachute ik had. Sander en Jip stonden beneden al te wachten. En daar ging ik samen met Bryan, de lucht in. Wat een ervaring! We gingen in het begin extra hoog, dus konden we goed 2 paragliders zien die na ons startten. Beneden aangekomen kwam Jip mij erg enthousiast tegemoet. Volgens mij waren ze blij dat ik weer heelhuids beneden was. Toen op weg richting Makarora, onderweg gestopt in Wanaka, daar even een broodje gegeten en Jip heeft even gezwommen in Lake Wanaka. In Makarora slapen wij op een farm, the Makarora river ranch. Een erg mooi en vooral groot farm, voor nieuw-Zeelandse begrippen is het niet zo groot! 3800 hectare. Mijn ongeveer 4000 dieren, verschillende soorten herten en schapen. Het farm is eigendom van een rijke Amerikaan in Texas en wordt onderhouden door een echtpaar en 2 werknemers, op de farm staan een woonhuis en 3 gastenverblijven. Elke dag wordt onze koelkast aangevuld met zelfgemaakte gerechten, salades, taart, welke wij dan nog even moeten verwarmen en natuurlijk een lekker stukje vlees om te bakken. Jip mag 's-ochtends en 's-avonds een lammetje de fles geven. Hij vindt het super hier, lekker buiten spelen, o.a. bij een beekje op de farm. Mobiele communicatie is hier echter niet, dus ons verhaal moeten we uploaden in een internetcafe/ annex winkeltje. De dichtstbijzijnde supermarkt is een uur rijden hiervandaan. Gisterenavond wilde sander en ik de finale tennis kijken maar helaas geen skysport, dus lekker vroeg slapen! Vanochtend, maandag, opgestaan, ontbeten en Jip snel naar de boerin om melk te geven aan de lammetjes. Daarna naar het internetcafe om opa Wim te bellen en hem succes te wensen met zijn knieoperatie morgen. Teruggekomen om 11.00 een farm tour van Allen, de werknemer, met de auto gekeken bij de herten en de plaatselijke lagere school, waar 15 kinderen op zitten, deze hebben 1 lerares. Alle kinderen worden thuis opgehaald met een busje en sommige moeten eerst met de boot. Als het weer een boottocht niet toelaat worden de kinderen met een helicopter naar school gebracht. Na de farmtoer nog even gelunched en zometeen gaan we even zwemmen verderop in een zwembad bij een zomerkamp, onze boerin heeft even gebeld en we kunnen terecht. Tot later....

• 28 Januari 2013 - 10:48

Patricia:

Kijk, dat is nog eens vervoer naar school.
    Ik zal volgende keer ook om een helicopter vragen als het weer ijzelt of sneeuwt.. haha
    Stoer hoor dat raften/springen van rotsen/parasailen/..... en wat nog komen gaat.
    Veel plezier de verdere vakantie!!

• 28 Januari 2013 - 12:18

Oma Marina En Opa Snor:

Wat een durf-al ben jij Chantal!!
    Kan me voorstellen dat Jip en Sander blij waren dat jij weer vaste grond onder de voeten had.
    Leuke foto's van Jip en de lammetjes. Terug in Nederland wordt dat dus ook een bezoek aan de kinderboerderij (ook in april worden hier lammetjes geboren die de fles nodig hebben) us werk aan de winkel voor Jip.

• 28 Januari 2013 - 19:00

Joke:

Wat een avonturen beleven jullie, mooie, leuke en de laatste dagen zeker hele stoere. Natuurlijk moet JIJ Chantal, een keer in je leven paragliden en de mannen waren zeker blij dat je weer met je voetjes op vaste bodem stond. En nu weer een nieuw avontuur op een farm.
    Wij genieten van de verslagen en foto's.
    Groetjes,
    Joke en Andries

• 04 Februari 2013 - 11:21

Lydia Van Vugt :

ooooo chantal wat een lef ...... doe ik je echt niet na hoor x