Queenstown dag 3, raften - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu Queenstown dag 3, raften - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu

Queenstown dag 3, raften

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg jip

26 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vanmorgen vroeg opgestaan, 7 uur. Toch een beetje lastig na te lang naar de wedstrijd Murray vs Federer te hebben gekeken. Op weg naar het verzamelpunt om te vertrekken naar ons avontuur in de Shotover rivier. Raften. Jip vond het reuze spannend en had er net als wij veel zin in. De weg naar het kamp van waar ze vertrekken was natuurlijk iets bijzonders. Het grootste gedeelte, in ieder geval het gedeelte dat het langst duurde, was over een gravelweggetje. Keek je links dan zag je rotsen, keek je rechts dan keek je naar een dal dat soms wel een, voor je gevoel, een paar honderd meter diep was. Jip had er niets van maar Chantal vond het maar niets. Ik zat aan de goede kant, tenminste op de heenweg, op de terugweg waren de beelden andersom. Nadat we ons in wetsuits en dergelijke hadden gewurmd gingen we verder met de bus. Even later kwamen we bij een "landing" waar de rubberboten lagen. Het water zag er erg mooi maar koud uit. De rosten en de omgeving waren prachtig. Jip had hier volgens mij geen oog voor want hij was over enthousiast en zat als eerste in de boot. Het roeien ging prima, dat liet Jip overigens voor hem doen, de stroomversnellingen waren erg leuk, ook het botsten tegen de rotsen en de de andere boot (wij waren met 2 boten van start gegaan) vond hij erg leuk. Op een gegeven moment mocht je een stukje meezwemmen met de boot. Chantal sprong als eerste en als enige in het water. Koud , koud riep ze. Maar toch bleef ze volhouden. Na een tijdje kwam ze weer aan boord. Even later kwamen we op een punt waar we met zijn allen even stopten. We konden hier van een rots afspringen in het water. Iedereen, ja zelfs ik Wim, is gesprongen. Jip en en Chantal meerdere keren maar ik vond die ene keer toch al koud genoeg. Jip moeten we wel in de gaten houden. Als hij even alleen was begon hij zelf de rotsen te beklimmen. En dan niet op de meest veilige plekken. Blijft wel leuk om te zien dat hij zo actief is en zo graag het avontuur opzoekt. Als het maar actief is, hard kan gaan, dan vindt hij het leuk. Naar een stijle rotswand kijken wat erg indrukwekkend kan zijn vindt hij maar niets. Begrijpelijk, dat had ik vroeger ook niet. Tijdens het raften maakten de "guides" er een spelletje van wie er als eerste lag, en was het natuurlijk de bedoeling om elkaar daar waar het kon flink nat te spetteren. En Jip deed hier driftig aan mee. Voor de duik zaten we achterin de boot en de de duik zaten we voorin de boot. Op het einde probeerde Jip ook een beetje mee te peddelen. Een geslaagde trip, we hebben allemaal genoten. Mama is nu wel een beetje misselijk en ligt even te slapen, Jip kijkt een filmpje en ik schrijf dit verslag. En moet meer ruimte op deze site gaan bijkopen want de foto's passen er niet meer op. Voorlopig hebben we wat foto's van het begin van de vakantie verwijderd om ruimte te maken voor nieuwe foto's. Zodra het voor elkaar is om meer ruimte te kopen zullen we de andere weer terugplaatsen. Vanavond meer ....

• 26 Januari 2013 - 19:35

Henniedejong:

hallo allemaal, jongens wat een spannende reis, en wat een activiteit ,wat zijn jullie
    sportief na van die drukke en lange dagen.toch zoveel energie te hebben.
    geweldig, wees voorzichtig ,ga zo door, georg en hennie