Queenstown dag 2 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu Queenstown dag 2 - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu

Queenstown dag 2

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg jip

25 Januari 2013 | Nieuw Zeeland, Queenstown

Vanmorgen was ik rond 8 uur wakker, de rest lag nog te slapen. Een mooi moment om wat aan de kilootjes te gaan doen. Ja, stoppen met roken en vakantie is niet echt goed voor de lijn. Dus de golfsneakers aan en beginnen met joggen langs het meer. Natuurlijk moet ik na een tijdje al stoppen, slechte conditie, maar na een tijdje wandelen ging het wel weer. In Australië heb ik ook een keer langs het strand gelopen. Al met al ben ik toch ongeveer 45 minuten onderweg geweest. Teruggekomen bij het hotel nog even naar de gym. Heb daar even met wat halters en dergelijke gestoeit. Terug in onze studio lag de rest nog te slapen. Ik had heel graag een heerlijk ontbijt gemaakt maar...... Ik moet toch een beetje aan de lijn denken. En er was nog niets in onze koelkast voor het ontbijt. Het ontbijt in het hotel duurt tot 10.30 maar dat konden we niet halen. Dus dan maar naar het dorpje als we allemaal gewassen en aangekleed zijn. In het dorpje aangekomen bij een bakker verse broodjes gekocht en al slenterend door de straatjes opgegeten. De helft van de winkels waren reisbureau's en makelaars. Je kunt hier van alles doen, raften, ski-diven, met een powerboat varen, helicoptervluchten en allerlei andere excursie-mogelijkheden. Oja, er waren natuurlijk ook boetiekjes. Voor Jip en mij was het niet veel maar Chantal heeft toch weer iets moois kunnen kopen. Daar hebben Jip en ik wel wat aan want het is een bikini geworden, en daar moeten wij toch naar kijken. Weer op zoek naar een bakker/supermarktje om wat spulletjes te kopen voor onze picknick. Na de picknick zijn we met een gondel naar een plateau op een berg gegaan. Vanaf dit plateau hebben we een stoeltjes lift naar boven genomen om daar vervolgens af te dalen, via een mini circuit, in een soort sleetje. Jip vond het geweldig. Jammer dat hij nog niet groot genoeg was om alleen te gaan. Na 5 afdalingen was ons tegoed op en zijn we een ijsje gaan eten. En vervolgens weer met de gondel naar beneden. Met de auto op naar 1 van de skigebieden in deze omgeving. Niet dat er nu nog sneeuw lag maar wel leuk om even van het uitzicht te genieten en misschien wel de pistes checken voor een volgende wintersport???. En weer op weg naar het hotel. Jip ligt nu te slapen, wij gaan zo naar de halve finale van de australian open kijken. En morgen? ........ Morgen gaan we raften.

• 25 Januari 2013 - 11:47

Opa En Oma Van Marion:

Tja Sander, alle pondjes gaan door het mondje! Hoeveel ijsjes heb je al gegeten?
    Leuk reisverslag en wederom leuke foto,s - Chantal, hoeveel foto-albums zullen het in totaal worden?
    Leuke herinneringen voor jullie alledrie!!
    Tot morgen.

• 25 Januari 2013 - 21:09

Marjelle:

Lieve Chantal, Sander en Jip,
    Wat leuk om jullie reisverslagen te volgen! Op de nieuwjaarsreceptie hadden we gehoord waar en hoe jullie te volgen waren, maar zoals dat vaak gaat... tot vorige week had ik er niet naar gekeken. Wisse werd 11 januari 7 en dat was best even wat georganiseer voor zijn verjaardag en kinderfeest en daarna dacht ik: kom, lekker even die verslagen gaan lezen!
    Heel leuk allemaal, maar toen was er dat moment dat jullie een echtpaar uit Barendrecht ontmoet hebben die al 18 maanden aan het fietsen zijn... en laat het nou zo zijn dat een van de beste vrienden van hele goede vrienden van ons ook al een hele tijd aan het fietsen zijn en inmiddels in Australie zitten. Maar ja... ik wist niet precies waar die vandaan kwamen. 't Zou toch niet???
    Ik dus een mail gestuurd naar die vrienden van ons en zojuist de bevestiging gekregen! Jullie hebben Ed en Gerjo Hoogmoed daar ontmoet!!! Tsjemig zeg... aan de andere kant van de wereld en zonder het van elkaar te weten. Hoe bizar is dat dan??? Zoooo raar voor mij om te lezen!
    Nu zijn jullie dus al weer in N-Zealand. Geniet lekker verder. Hier is 't koud en bar. Wel gaaf op zich hoor! Volgende week schijnt het te gaan dooien en krijgen we de bagger-ellende van alle sneeuw die er nu nog ligt. Eerst nog een flink noodweer als ik de weerman mag geloven (en dat doe ik dus niet; ervaring?).
    Hartelijke groeten van ons!
    Marjelle

• 26 Januari 2013 - 00:04

Jan En Yvonne Moerkerken:

Beste Chantal,

kreeg vandaag van je vader de tip om jullie te volgen.
    goed om te zien en lezen dat het jouw,Sander en zeker Jip zeer goed bevalt en vollop genieten.
    Ga er lekker mee door en laat de pegels maar even rollen want dit doe je niet 3x in het jaar.
    wij wensen jullie heel veel plezier verder.

Groeten uit Rhoon.

Jan en Yvonne.

• 26 Januari 2013 - 00:04

Jan En Yvonne Moerkerken:

Beste Chantal,

kreeg vandaag van je vader de tip om jullie te volgen.
    wij wensen jullie heel veel plezier verder.

Groeten uit Rhoon.

Jan en Yvonne.