Tennis kijken in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van jip marion - WaarBenJij.nu Tennis kijken in Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van jip marion - WaarBenJij.nu

Tennis kijken in Melbourne

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg jip

23 Januari 2013 | Australië, Melbourne

Vanmorgen vroeg naar de supermarkt en de bakker. Op tijd terug in het hotel want om 9.45 kwam de taxi die ons naar het tennispark zou brengen. Toen wij aankwamen bij de toegangspoorten was het aftellen al begonnen. Net voor opening tellen ze de laatste 10 seconden af, en dan gaan de poorten open. Even over het park gelopen, je ziet diverse spelers trainingssesies afwerken. Jammer voor mij geen bekende spelers. Na een tijdje op weg naar de Rod Laver Arena. Andy Murray was bezig met een kleine training. Toen de damespartij begon had ik een flashback-moment. Kennen jullie Monica Seles nog? Die Azarenka is nog erger. Mooie wedstrijd gezien. Tenminste, Chantal en ik. Jip had zijn DVD-speler gepakt. Gelukkig hadden we deze, samen met de IPad, de vorige avond helemaal opgeladen. Met zijn koptelefoon op kon hij de wedstrijd niet tot last zijn, tenminste als hij niet opeens hard begint te lachen om een van zijn filmpjes. Na de eerste dames partij ben ik even naar een andere baan gaan kijken. Daar waren de Bryan brothers bezig. Leuk om ook even een dubbelspel te zien. Weer terug naar de Arena. Serena Williams was begonnen met haar wedstrijd. Tijdens deze wedstrijd geen gekreun terwijl de ballen toch een stuk sneller/harder gingen. De jonge Stephens was de tegenstander en die was zeker niet bang, in 3 sets won ze zelfs van Williams. Tijdens het interview, direct na afloop op het centercourt, kon ze haar gelukstranen even niet de baas. Ze vertelde dat ze van jongs af aan een poster van Williams boven haar bed had hangen. Het antwoord dat ze gaf op de vraag:wat nu met die poster? Antwoordde ze: ik ga maar een poster van mijzelf ophangen. Jip deed het ontzettend goed, af en toe een snoepje/drankje/filmpje/beetje tennis kijken. Na de wedstrijd van Williams weer even door het park gelopen. Even met Jip een beetje dollen want die wil zijn energie natuurlijk even kwijt. We hebben ook nog even stukje van een wedstrijd gezien waar de rolstoeltennissers bezig waren. Weer naar de Arena voor de wedstrijd van Andy Murray. Murray was oppermachtig en die Fransman had niets in te brengen. Bij 5-2 in de laatste set zijn we snel op zoek gegaan naar een taxi, net voor de grote massa uit. Gelukkig maar want toen wij in de taxi zaten stonden er enorme rijen en het verkeer naar het tennispark stond helemaal vast. We hadden Jip belooft om na het tennissen naar het Luna Park, soort kermis, te gaan. We waren daar om 18.30 en Jip heeft zich tot 19.45 kostelijk vermaakt. Hij heeft zijn entreekaarten goed besteed, hij heeft zo vaak in de achtbaan gezeten dat we zijn entreekaartje er dubbel en dwars uitkregen. In het hotel hebben we lekker tosti's gegeten en zijn we de koffers aan het pakken/verhaaltje aan het schrijven. Jip ligt te slapen.We pakken morgen het vliegtuig naar Queenstown, Nieuw Zeeland. Hoe het internet daar is weten we nog niet maar dat merken jullie nog wel.

• 23 Januari 2013 - 13:15

Aafke:

Ik kan het niet genoeg zeggen,wat een leuke reis,en Jip vermaakt zich ook goed begrijp ik,
    hier is het maar rot weer nou ja, voor mij althans,ik kan natuurlijk niet naar buiten om te wandeledat durf ik niet in de sneeuw,bang dat ik val.Genieten jullie maar lekker hoor,vind het leuk om steeds wat van jullie te horen, Liefs van Aafke knuffel voor Jip

• 23 Januari 2013 - 16:59

Oma Marina En Opa Snor:

Hebben ook flitsen van Serena Williams gezien op tv; fijn dat je zo genoten hebben.
    Jip meer van de 8-baan dan van de tennis; wel een leuke foto van hem op de tennisbaan (andere foto's ook hoor!)
    We hopen dat jullie een goede vlucht hebben en wij kijken weer uit naar het volgende verslag en foto's.
    xxx

• 23 Januari 2013 - 23:02

Joke:

Fijn dat jullie weer een hele leuke dag hebben gehad, voor jullie gisteren.
    Gelukkig voor Jip dat hij genoeg 'speeltjes' heeft en zich zo gaat kan vermaken. jullie konden een soort onbezorgd naar het tennis kijken.
    Hoop dat de vlucht goed gaat en HOOP ZO dat er goed internet verbinding is.
    Liefs,
    Joke