Kaikoura, dag 1+2 - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu Kaikoura, dag 1+2 - Reisverslag uit Hokitika, Nieuw Zeeland van jip marion - WaarBenJij.nu

Kaikoura, dag 1+2

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg jip

03 Februari 2013 | Nieuw Zeeland, Hokitika

Gistermorgen vroeg opgestaan want we moesten om 9.30 uur bij de whale watch zijn. Vandaar uit gingen we met een bus naar de haven vanwaaruit we vertrokken met een soort catamaran op zoek naar walvissen. Het was erg mistig en eerst leek het erop dat de trip niet door zou gaan maar gelukkig klaarde het aardig op. We waren goed voorbereid, ieder met een pil van Wil. wij zullen dus geen last krijgen van zeeziekte. Na een tijdje varen werd de motor uitgezet, men ging met een soort sonar buitenboords om te horen of er activiteit is van een walvis. Men hoorde blijkbaar niet voldoende dus voeren we een stuk verder. En ja hier hoorde we voldoende, er was een sperm whale aan het jagen. Men hoorde welke kant hij op zwom en wij volgden. Men vertelde dat hij binnenkort aan de oppervlakte zou komen. En ja, opeens was daar een sperm whale, potvis. Men vertelde dat hij/zij nu enkele minuten aan het oppervlak zou blijven, zuurstof tanken om vervolgens weer te kunnen gaan jagen in de diepte. En op het moment dat hij weer zou gaan duiken konden we de staart zien. De gids herkent de bewegingen voordat hij weer gaat duiken dus , de gids riep en jawel...... We zagen de staart naar boven komen en weg was hij. Jammer genoeg is dit het enige dat we gezien hebben. Het zijn wilde dieren en ze laten zich niet altijd 1 uur lang bekijken. 's Middags kwam Chantal 1 van de medewerkers tegen en zij vroeg aan hem hoe het verder die dag was gegaan, 1 tocht was nog iets minder dan wij hadden maar er was ook 1 tocht waar ze 5 potvissen hadden gezien. Jammer dat wij daar nu niet bij waren. In deze tijd zouden er ook Orca's te zien zijn maar die hebben ze deze week nog niet gezien.

Vanmorgen ben ik, zoals meestal op zondagmorgen in Nederland,een rondje gaan golfen op de plaatselijke golfbaan. Om 7.45 sloeg ik mijn eerste bal. Niemand heeft het gezien, ik liep alleen op de baan. Vanaf hole 13 zijn Chantal en Jip meegelopen. Hole 13 ligt vlak naast het bungalowpark waar wij verblijven. Een leuke baan maar niet de mooiste waar ik gespeeld heb. Kosten, 42 dollar, een koopje dus voor de greenfee + de huur van de clubs. ' s Middags met z'n allen gaan mini-golfen. En Jip heeft zijn eerste hole in 1 geslagen. (Hij is dus al verder dan zijn vader) 's Avonds bij de Italiaan gegeten, jammer genoeg was het van de week veel beter dan nu. Morgen op weg naar Wellington. Tot .....

• 03 Februari 2013 - 11:54

Joke:

Hallo Chantal, Sander en Jip,

Weer genoten van jullie verslag en van de foto's. Wat maken jullie veel mee en laten jullie ons meegenieten.
    Hier gaat alles goed, Andries is al, samen met anderen, aan het snoeien op Nautica en wij gaan zo kaarten.
    O ja, maakte de potwalvis veel lawaai toen hij/zij boven water kwam?
    Groetjes van ons en ook veel plezier in Wellington.

• 03 Februari 2013 - 14:29

Potvis-uroloog Terneuzen:

als een potvis in een pispot pist
    heb je een pispot vol met potvissenpis

• 04 Februari 2013 - 11:15

Lydia Van Vugt :